ورزش حوزهای را نشان میدهد که در آن کارکردها و تأثیرات مختلفی میتواند آشکار شود. صنعت ورزش امروزه با تکنولوژی مدرن به ویژه در حوزه ساخت لوازم و تجهیزات ورزشی شناخته میشود که به پیشرفت آن کمک شایانی میکند. صنعت ورزش، امروزه در چارچوب دستاوردها و قدرت اجتماعی-اقتصادی یک جامعه وجود دارد. در اصل، باید با شرایط جدید زندگی، شرایط کار و شرایطی که تجارت در آن انجام میشود، سازگار شود. امروزه باید بیشتر روی عرضه صنعت ورزش (ورزشکاران، نتایج، تجهیزات، امکانات، تشخیص و …) سرمایهگذاری کرد تا در قالب محصول نهایی در بازار کارایی بیشتری داشته باشد. صنعت باید با شرایط بازار جهانی (عرضه و تقاضا) سازگار شود. به همین دلیل است که گاهی اوقات لازم است برای دستیابی به یک نتیجه ورزشی برتر، دامنه لوازم ورزشی را نیز گسترش داد.
صنعت ورزش به عنوان بازاری تعریف میشود که در آن محصولات ارائه شده به طور مستقیم با ورزش، تناسب اندام و محصولات مرتبط است.
محصولات صنعت ورزش عبارتند از: فعالیتهای ورزشی، تفریحی و تناسب اندام و همچنین کالاهای مادی و خدمات مرتبط با ورزش، تفریح و تناسب اندام. علاوه بر این، صنعت ورزش همچنین شامل مدیریت، بازاریابی، مالی و سایر کالاها و خدمات اداری و تجاری است.
صنعت ورزش چندین عامل، بخش و فعالیت را با هم متحد میکند. عوامل دخیل در صنعت ورزش عبارتند از: 1. مدیریت (رویدادهای بزرگ ورزشی، گردشگری ورزشی، کارشناسان و متخصصان ورزشی در زمینه ورزش، لوازم ورزشی، تجهیزات و پوشاک و امکانات اقامتی و آموزش با کیفیت بالا) 2. بازاریابی (معاملات از طریق حمایت مالی، قراردادهای امضاء شده توسط ورزشکاران و باشگاه ها، ساخت و فروش تجهیزات و لوازم ورزشی)، 3. نتایج ورزشی، و 4. تبلیغات رسانهای.